رفیق محمدنبی
سکرترمسوول شورای اروپایی نهضت فراگیر سکرترمسوول شورای اروپایی نهضت فراگیر

 

اعلان فاتحه

دگروال امان الله عمر، داکتر غلام فاروق،امین الله عمر،غلجی عمر،میرویس عمر برادران،محترمه حورا ارغندیوال ،کبرا زیارمل،زرلشت نعیم خواهران،جنرال ذبیح الله زیارمل،نقیب الله ارغندیوال و محمد نعیم شوهران خواهر،محترمه صفورا دختر کاکا،محمدحکیم پسرکاکا،محترمه شاه کوکو دختر عمه،محترمه دکتورس پروین فاروق و محترمه مسعوده اوفیانی امین خانم های برادر ،مصطفی ارغندیوال،آریا بارک،غمی زیارمل،لمرزیارمل،سپوژمی زیارمل،ختک هوتک،ضیا الرحمن هوتک ،ملیحه بابه کرخیل خواهر زاده ها،سا فاروق و حامد امین عمر برادر زاده ها ، نسبت وفات سمونوال غلام نبی سابق قوماندان اکادمی پولیس که جنازه قبلآ در کابل بخاک سپرده شده است.به اطلاع دوستان میرسانند که فاتحه زنانه و مردانه مرحومی بروز یکشنبه ۶ دسامبر از ساعت یک الی سه بعد از ظهر در مسجد:

Diyanet _ Tuerkisch Islamischtr  Kulturverein

Neuss       شهر

 Schellberg str 25

41469

Neuss  (Norf)

 Tel . 017662905889

017661229062

  گرفته میشود.

تشریف آوری شما عزیزان باعث خشنودی روح آن مرحوم و تسلی خاطر بازماندگان شان می گردد.ا

 

 

پیام تسلیت

 

با درد و اندوه فراوان آگاهی یافتیم که رفیق محمدنبی یکی از کادرهای برجسته حزبی و یکی از افسران بنام پولیس که سالهای دراز زنده گی اش را وقف کار و پیکار بخاطر رنج های بیکران مردم زحمتکش افغانستان نموده بود،روز 27 عقرب سال روان خورشیدی در شهر کابل با زنده گی بدرود گفته است.

وی از کادرهای طراز نخست حزبی در بخش نظامی بود که با استفاده از موقف شایسته اکادمیک خویش در آموزش و پرورش میهنپرستانه نظامیان،بویژه دانش آموزان اکادمی پولیس که روزگاری قوماندان آن بود، نقش شایانی ایفأ نموده و افزون بر روحیه پاسداری از میهن و مردمش،آنها را به پایداری و مقاومت در برابر ناملایمات زنده گی و اجرای صادقانه تعهد نسبت به راه و رسم برگزیده شان ترغیب می نمود.برای او بیان واژه هایی چون ایمانداری به راه و رسم ، پایداری و مقاومت سخنان میان تهی نبوده،بلکه درتحقق و تطبیق آموزه هایش به زیردستان و همرزمان،خود سرآمد روزگار بود.چنانچه در زندان خوفناک رژیم فاشیستی امین ،وی در برابر شکنجه و آزار سادیستی زندانبانان جلاد،خم به آبرو نیاورده،با آنکه برای همیش بینایی چشمانش را از دست داد،ولی از افشای نام همرزمان و یاران حزبی اش که به مبارزه برحق علیه رژیم خونتای امین ادامه می دادند، ابأ ورزید و افتخار و مباهات همیشه گی همرزمانش را کسب نمود.

او با آنکه بینایی دیده گانش را از دست داده بود،با قلب آگنده از عشق به میهن و مردمش تا پایان زنده گی در کنار همرزمانش قرار داشت و با همان تعهد نخستین وفادار باقی ماند.

کساني که زنده ياد محمدنبی را مي شناسند،همواره از او به مثابه فرد مهذب، وفادار به آرمانهای ترقي خواهانه،دموکراتيک،دادخواهانه،آزادی طلبانه و خدمت در راه دفاع از مردم زحمتکش افغانستان به ياد خواهند داشت.

هیأت رییسه شورای اروپایی نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان درگذشت وی را يک ضايعه بزرگ دانسته،ژرف ترين مراتب تسليت و همدردی خويش را بدين مناسبت به خانواده،دوستان و همرزمان زنده ياد رفیق نبی ابراز مي دارد.

با احترام

محمد داوود رزمیار

رییس شورای اروپایی نهضت فراگیر

 

سکرتر مسوول شورای المان نهضت فراګیر  د . ت . ا

 

 

پیام تسلیت

 

بااندوه و تآثر فراوان اطلاع یافتیم که رفیق محمد نبی یکی از محبوبترین  افسران

 

.  پولیس بتاریخ ۲۷عقرب سالروان در شهر کابل با زندګی وداع نمود

 

زنده یاد رفیق نبی یکی ازبهترین کادرهای حزب ما در میان افسران پولیس بود،

 

او نه تنها یک افسرپولیس دارای تحصیلات عالی مسلکی بادرک عمیق ازخصوصیات

 

وظیفوی ، یک معلم ورهنمای خوب ، یک قوماندان مجرب وتوانا ، یک انسان مهذب ، یک رفیق ودوست صمیمی وبی همتا بود  ،  بلکه یک حزبی متعهد ، باتقوا ، فداکار  و میهن پرست آتشین و مبارز راه انسان زحمتکش کشور بود .  ا وتمام وظایف سپرده شده را با  کمال صداقت وپاکی  عشق وعلاقه فراوان به میهن ومردم آن انجام داد.

 

بلاخره در بدترین شکنجه ګاه زمان بدست دژخیمان بیرحم وسادیست های تاریخ کشور  

 

  ما مورد شکنجه های ابتکاری فاشیستی ـ امینیستی قرار ګرفت  که آنرا هم مردانه وار

 

و سربلند تحمل نمود .  بینائی اورا ګرفتند ولی در اراده وعزم راسخ وی کوچکترین لطمه

 

    . نتوانستند وارد کنند و در راه خویش استوار و پایدار باقی ماند 

 

  نام رفیق نبی عزیزوګرامی و کارنامه هایش زنده و جاودان است

 

شورای سراسری المان نهضت فراګیر د . ت . ا . مراتب همدردی وتسلیت عمیق خویش

 

را به مناسبت این ضایعه بزرګ به خانواده، رفقا ودوستان ، بخصوص رفیق محترم داکتر

 

.  فاروق  برادر  زنده یاد رفیق محمد نبی ابراز میدارد

 

با احترام

 

سالم فخری

رئیس شورای المان

 


December 6th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.




شورای نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان،کشورآیرلند.
رفقاودوستان رفیق محمد نبی ،درگذشت شادروان محمد نبی رابه فامیل محترم شان ورفقای همرزم وتمام دوستان ، تسلیت عرض مینمایند،ازدرگاه ایزدمنان برای آن مرحوم رحمت وبرای بازماندگان صبر جمیل میخواهند.




صديق وفا
به خانواده، برادران وياران روشنضمير و نيک نام فقيد محمد نبی؛ مراتب تسليت وغمشريکی خويش، خانواده وبرادرانم رابه خانواده عزيز وبازمانده گان مرحوم محمد نبی يکتن از سپاهيان نيک نام ميهن وبويژه به رفقا ودوستان عزيزم داکتر فاروق، امين جان و ميرويس جان تقديم داشته، صبر جميل به ايشان وبهشت برين به مرحومی خواهانم. با درود های رفيقانه




ا. م. شیری
برادران، همرزمان و یاران مبارز افغانی ام! رفقای «مشعـل»! خبر وفات رفیق غلام نبی و شرح زندگانی وی را از نوشته «ضایعۀ المناک» عبدالصمد ازهر دریافتم! بسیار بر من اثر گذاشت. خواهشمندم همه یاران و همرزمان افغان در سوگ این انسان شریف، انساندوست، میهن پرست که زندگی خود را در راه عزت و شرف مردم و میهن خویش صرف کرد، مرا هم شریک دردها و آلام خود بدانند. بالاترین ادای احترام ما به بزرگان، ادامه راه آنهاست. در این راه، مرا نیز همراه خود بدانید. یاد و نام غلام نبی جاوید باد! ٢۰ نوامبر ٢۰۰٩




صالحه رشیدی
عزیز خوانده من چطور میتوان تلخی و زشتی را از طرف انسان بالای انسان تحمل کرد . باند جنایت کار امین در برابر انسان‌های روشن‌فکر و آزدیخواه از وحشی ترین اعمال ناخن کشیدن ها ، زنده به گور کردن ، وکورشدن را تنها بالای یک رفیق امتحان کردند دید چشمان نبی مهربان را که حق طبیعی‌اش بود با تکبر و غرور قدرت از وی گرفتند سال‌های سال درظلمت امینیست ها با قوت قلب و احساس عالی وطن‌دوستی و عشق به مبارزه زیست وبا دلیل قوی و اراده قابل درک در عقیده و اندیشه انقلابی وی خدشه وارد نشده بود زمانی که ا ایمان و باورش را در برابر بحران سیاسی و امیدش را به مبارزه میدیدم به خود بارومند میشدم که باید از این مرد فداکار آموخت با وجود شناخت کم از این مرد سر سپرده و با متانت قوی در برابر آرمانهای حزب و وطن که هنوز خاک گورش نخشکیده محترم نبی که واقعا لباس نظامی به قامت زیبایش میزیبد دارم . با تماس تیلفونی از محترم رویگر صاحب از مریضی شدید وفلج شدنش آگاه شدم ، مثل خواهر دردمند برایش گریستم ، بیاد روزگار افتادم که همه عمل‌کرد هایش سر زبان‌ها بود . از فداکاری ، صادقت ، گذشت ومهربانی قصه ها و زمزمه هایش به گوش مان میرسید یگانه نیروی که مرا وادار ساخت تا نکات چند در رابط به مرگ تراژید و سهیم شدنم در غم واندوه این بزرگ مرد حزب با خانواده‌های شان شوم همان پیوند عمیق فکری است . با وجود نابینایی چند بار که وی را در خانه یکی از دوستان دیدم با روحیه وطن‌دوستی و عشق به انسان از راه رفته خود پیشمان و بی باور نبود . . ای کاش همه دوستان رفقا می توانستیم در زندگی دستش را به عنوان رفقا گرفته شمیه از غم هایش را کاهش میدادیم . درد ! دریغا ! حال افسوس میکنم ، دیگر دیر شده . نبی با همان قامت رسا در زیر من‌ها خاک برای همیش خوابید تا دیگر صدای درد انسان را نشنود و برای و وطنش نسوزد که چطور ظلم دروازه هایش را باز نموده تا انسان را بنام دموکراسی از گلو گرفته خفه سازد . ما واقعآ کشور مرده پرست استیم همه گریه داریم که نبی عزیز در جمع ما نیست در روز های که وی بار زندگی تراژید و پر از درد را به تنهایی حمل میکرد و تنها به یک شنونده ضرورت داشت ، تنهایی تنها بود و عزیز ترین عزیران از وی دور بودن و یادی از وی نمی‌کردند . همه رفته گان بی برگشت اند ، از باز مانده گان یادی کنید و از تجارب شان در زندگی استفاده نماید نبی عزیز با همه فهم و دانش با دل پر از آرمان رفت به خانواده‌های شان ابراز تسلیت کرده بهشت برین نصیب شان گردد.




dr. roshanmal
nabiroshanmal@yahoo.com




Dr. roshanmal
i convey my condolence to the family and friends of comrad Nabi God bless him




Shafiq Nasery
salam tolo afghanan worono aw khwendo ta i would like to pass my sympathy to the family of our beloved personality comrade mohammad Nabi and wish him heavens in his eternal life and may allah bless his soul.




انجنیر محمد افضل طوطاخیل
ادای سلام و احترام من وخانواده ام تقدیم تان از غم بزرگ در خانواده شما و من و خانواده ام در حالی که در این غم بزرگ شما خود را شریک تان میدانیم به شما وهمه خانواده تان ابراز تسلیت نموده وبه مرحوم روحشان را شاد میخواهیم




Heela Ziarmal-Mahshoor
May god bless him




عبدالواسع غفاری
پيام تسليت ! فامیل غفاری مراتبعمیق ترین تاثرات وغم شریکی خویش رابمناسبت وفات مرد قهرمان،صادق ووفاداربه اندیشه خدمت بمردم ،سمونوال غلام نبی سابق قوماندان اکادمی پولیس که نمونه وفاداری به مکتب واندیشه اش بود وحال رخ به نقاب خاک کشید.به فرد،فرد اعضای فامیل،اقارب ودوستانش ابرازداشته برای آن مردتاریخ، بهشت برین ،برای بازمانده گانش صبرجمیل وبرای پیروان مکتبش مانند زنده یاد غلام نبی ،وفاداری به اندیشه خدمت بمردم کشورآرزو مینمایم. نام رفیق نبی وفداکاریهایش زنده و جاودان باد. عبدالواسع غفاری



پيام تسليت شما


  • پيام شما پس از بازبینی منتشر خواهد شد.


نام (لازم):
پست الکترونیکی (نمایش داده نمیشود):
پيام شما:
 
 
مشعل